Advocatenblad

Uitgever Boom Juridische Uitgevers
Tijdschrift Advocatenblad
Datum 03-12-2014
Aflevering 12 - Special
RubriekRedactioneel
TitelAnders doen
SamenvattingWat als de advocatuur morgen opnieuw moet worden uitgevonden? Hoe zou de advocatuur er dan uit moeten zien? Die vraag stelde Rob Wijnberg in een voorbereidend gesprek op zijn keynote speech voor Advocatenblad Live! op 22 januari 2015. Zeker is dat digitalisering een rol speelt als advocaten morgen hun beroepsgroep opnieuw uitvinden. Deze Special Digitaal gaat in op de digitale ontwikkelingen en mogelijkheden.
Auteur(s)R. Stiphout
Pagina3-3
Artikel aanvragenVia Praktizijn
RubriekAchtergrond
TitelHet nieuwe leren
CiteertitelAdv.bl. 2014-12 - Special, p. 4
SamenvattingE-learning, het alternatief voor de professionals met weinig tijd, rukt mede door de lage prijzen op. Maar wat betekenen bijbehorende termen als flipped classroom en blended learning eigenlijk? Plus: hoe weet u welke methode bij u past?
Auteur(s)F. de Korte
Pagina4-6
Artikel aanvragenVia Praktizijn
RubriekInterview
Titel‘Denk niet in zaken, maar in oplossingen’
CiteertitelAdv.bl. 2014-12 - Special, p. 8
SamenvattingJeroen Zweers stapte als IT-consultant de advocatuur in. Digitalisering loopt sindsdien als een rode draad door zijn carrière. Hoe kan een kantoor internet het beste gebruiken?
Auteur(s)E.J. Bolsius
Pagina8-11
Artikel aanvragenVia Praktizijn
RubriekAchtergrond
TitelCliënten doen het zelf wel
CiteertitelAdv.bl. 2014-12 - Special, p. 24
SamenvattingDe klant kan veel juridische zaken zelf doen met contracten en informatie die online te vinden zijn. De digitale concurrentie op een rij.
Auteur(s)E.J. Bolsius
Pagina24-25
Artikel aanvragenVia Praktizijn
RubriekAchtergrond
TitelVan papier naar byte
CiteertitelAdv.bl. 2014-12 - Special, p. 26
SamenvattingDe rechtbanken willen vanaf 2016 volledig digitaal werken. Dat betekent nogal wat voor de advocatenpraktijk. De verwachting is dat er de komende jaren een grote digitale omslag gemaakt gaat worden op kantoor. Hoever zijn kantoren nu?
Auteur(s)F. de Korte
Pagina26-28
Artikel aanvragenVia Praktizijn
RubriekAchtergrond
TitelAdvocatuurlijke social media
CiteertitelAdv.bl. 2014-12 - Special, p. 29
SamenvattingWaarom zou een advocatenkantoor zich op Facebook, LinkedIn of Twitter wagen? Niet elke poging is geslaagd, maar sommige advocatenkantoren boeken succes met hun social media strategie.
Auteur(s)N. Gloudemans-Voogd
Pagina29-30
Artikel aanvragenVia Praktizijn